طرز تهیه نان مربایی

به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

مواد لازم نان مربایی
آرد نان ۷۰۰ تا ۷۵۰ گرم
خمير مايه ۱ قاشق سوپخوری
نمك نصف قاشق چايخوري
شكر ۶ قاشق سوپخوري
شير ولرم ۱ پيمانه
آب ولرم ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
وانيل ۱/۸ قاشق چايخوري
روغن مایع نصف پیمانه
پوست پرتقال رنده شده یک عدد
مارمالاد يا مرباي بدون شهد یک پیمانه
كره ذوب شده براي لابلاي رول هاي نان ۲۰ گرم
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ  يک عدد
پودر قند یک قاشق چایخوری
خامه صبحانه یک دوم قاشق چایخوری قابل جایگزینی با شیر
کره ذوب شده نصف قاشق چایخوری
کنجد در صورت تمایل به میزان دلخواه
مراحل تهیه نان مربایی رولتی

1. برای درست کردن نان مربایی، ابتدا یک قاشق چایخوری از مقدار شکر گفته شده + خمیر مایه را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و آب ولرم را هم اضافه می کنیم و بعد از کمی هم زدن کنار می گذاریم.

2. حالا در یک ظرف بزرگ دیگر، شیر ولرم + تخم مرغ + وانیل + شکر + نمک + روغن مایع و رنده پوست پرتقال را باهم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا صاف و یکدست شود.

3. حالا خمیر مایه عمل آمده در مرحله یک را اضافه می کنیم و بعد آرد را کم کم و به تدریج به مواد اضافه می کنیم. توجه کنید آرد باید به اندازه اضافه کنید. اگر خمیر شما هنوز جمع نشده است می توانید مقداری دیگر آرد اضافه کنید تا خمیر شما جمع شود.

4. پس از اینکه خمیرمان آماده شد آن را روی میز کار آرد پاشیده شده قرار می دهیم و به مدت 8 تا 10 دقیقه ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود و نرم و لاستیکی شود.

5. سپس خمیر را در کاسه چرب شده قرار می دهیم و آن را به مدت یک تا یک ساعت و نیم در یک جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. توجه کنید نمی شود زمان دقیق برای تخمیر خمیر گفت چون این کار بسته به میزان گرمای محیط شما دارد.

6. در این مرحله پف خمیر را می خوابانیم و خمیر را به شکل یک مستطیل 25*35 پهن می کنیم و با یک پیتزا بر یا چاقو خمیر را به مربع های 6*6 یا 7*7 برش می زنیم.

7. سپس وسط هر مربع به اندازه یک قاشق چایخوری از مارمالاد دلخواه خود می ریزیم و بعد دو سمت خمیر را روی هم می آوریم و به هم می چسبانیم و در قالب 30 *40 که قبلا با کره ذوب شده چرب کردیم و کمی آرد هم پاشیدیم قرار می دهیم. همه رول های دیگر را به این طریق آماده می کنیم و ما بین هر رول را با برس کره ذوب شده می مالیم.

8. حالا رومال مخصوص نان مربایی را آماده می کنیم. برای این کار زرده تخم مرغ زده شده + خامه + پودر قند + کره ذوب شده را در یک کاسه هم می زنیم تا رومال آماده شود. سپس روی رول ها را رومال می کنیم و در صورت تمایل می توانید مقداری کنجد هم بپاشید.

9. حالا قالب رولها را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 185 درجه سانتی گراد به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار می دهیم تا بپزند. امیدواریم از خوردن این نان های مربایی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منابع :  pinterest




:: برچسب‌ها: طرز تهیه نان ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 15 اسفند 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی